kekasih

Thursday, December 8, 2011

Tabahkan hati . Mampu ?

Kadang kadang berfikir sejenak .
mampu kah aku menghadapi kehidupan akan datang ditemani kenangan silam .
di temani kesilapan silam di temani kepura-puraan .
Ya aku mampu .
setiap kali aku rasa mahu terjatuh terjunam hampir tersungkur .
aku pasti ingat kan diri ku .
Tabahlah .

Ya mungkin aku mampu tabah .
Ya mungkin juga aku mampu kuat .
dan selalu berpesan pada diri sendiri .
bukan kan Tuhan itu menguji hamba nya berdasar kan kemampuan hamba nya .
dan dari situ .
aku percaya .
aku mampu menghadapi dugaan hidup ini .
kerana Yang Maha Kuasa memberi dugaan berdasarkan larat nya aku untuk memikul .

setiap akhir sujud ku .
ku meminta . tabahkan hati ku .
sabarkan aku .
ya aku mampu kuat . mungkin .
tak siapa yang tahu bukan apa yg dirasa kan .


setiap apa yang berlaku ada hikmah nya .
ya aku menunggu hikmah nya ke saat ini .



orang kata mereka yang banyak tersenyum 
sebenarnya menyembunyi kan 
rasa sakit perit di hati . 


Erins 


No comments: