kekasih

Tuesday, March 26, 2013

sudah berubah

aku sudah pandai marah
aku sudah tidak pandai untuk bersabar
aku sudah tidak pandai berdiam diri ketika marah.
aku sudah berani melawan
aku sudah berani memukul
aku sudah berani mencabar

kenapa aku berubah?

bukan kah aku seorang perempuan yang sabar?
bukan kah dulu aku memilih untuk berdiam jika aku di marah?
siapa yang mengajar aku untuk berubah ni? siapa?
pelik. sungguh pelik.

tapi aku juga sudah berubah
aku lupa bagaimana untuk curang
aku lupa bagaimana untuk melayan lelaki lain selain kekasih aku
aku lupa bagaimana untuk mendua kan
aku lupa bagaimana untuk membalas kiriman ringkas lelaki lain selain kekasih aku
aku lupa segala nya
kagum aku pada diri sendiri
beruntung kan dapat aku?
aku je rasa beruntung. yang lain biasa sahaja


aku mahu menjadi aku yang lama
tetap bersabar biarpun di herdik biarpun dicaci biarpun dimaki
aku mahu tetap tersenyum biarpun hati aku berdarah
bagaimana semua itu akan kembali
aku dah cari. tapi tak jumpa

tolong aku.

No comments: