kekasih

Friday, May 24, 2013

Salahkah aku ?

Aku pergi bukan kerana aku sudah berhenti mencintai.
aku pergi juga bukan bererti aku benci.
aku pergi kerana sudah sampai masa nya
jauh di lubuk hati aku rasa kehilangan

setiap apa aku mahu kan
aku di persalah
salah kah aku menharap aku di penting kan?
salah kah aku mengharap kau sedar wujud aku dalam dunia kau?
kata kau aku tidak memahami
tepat padu alasan kau bagi pada aku
jadi siapa mahu faham aku?

mana kau time aku meniti hari malam tanpa orang yang aku kasihi?
mana kau time aku perlu teman bicara?
mana kau time aku ingin berkongsi rasa?
mana ? mana ?
*menangis

semua salahkah aku.
karma hentam aku bertubi tubi.
dosa apa aku di masa lampau?
lemah. sungguh aku lemah.
aku simpan semua dari lubuk hati paling dalam

Mungkin ini takdir. Mungkin sampai di sini
aku mahu pergi jauh
ubat hati
buang semua rasa ini

kalau rindu.
pandang bintang paling terang
dan percaya lah
aku pun rindu kan kau

jaga diri
jaga diri
jaga diri
tiada perempuan yang akan membebel risau kan kau
tiada lagi perempuan yang kurang rupa ini untuk nasihat kan kau
tiada jugak perempuan yang serba kekurangan ini dalam hidup kau

aku mahu pujuk hati
lama dia merajuk


Tuhan,
pelihara lah aku dari kekecewaan ini



Erin

No comments: