kekasih

Tuesday, May 10, 2011

Homesick :'(

Mahu rasa nya aku pulang ke rumah 
memeluk kedua orang tua ku dan mnangis di bahu mereka .
& menyatakan anakmu ini sangat merindui mereka .
& sangat keresahan berada di menara gading ini .

Mahu juga aku menceritakan kepada Bonda ku .
bahawa anak nya ini memikul banyak beban di sini .
& mahuku meluahkan segala rasa yang terbuku di lubuk hati ini .
aku rindu kan kata semangat dari bonda ku .
"anak mama kuat kan . maka tabah menerima ujian Tuhan ni nak " 
kata mama ku dulu .

Dan mahu juga ku pulang kerumah 
bertemu adinda *Alia . yang selalu menanti di muka pintu bilik 
sambil menunggu kepulangan satu satu kakak yang di punya .
jika aku menelefon pasti Alia akan bertanya 
"kau apa cerita kakak ? " kau dengan Si A oke ? Si B ? "
Alia anugerah yang terindah aku punya . 
aku rindu . tau kah kau banyak luahan hati mahu ku luahkan kepada kau . 

Dan rasa rindu ku membuak buat jika berfikir tentang Abang kandung ku .
Di rumah , kami sering bercerita tentang apa masa hadapan kami .
"kau mahu apa dik ?" "ada duit?" 
kau memang baik . kau sudah membuka mata kau untuk menjalankan tanggungjawab kau bukan .
tahniaah atas perubahan kau .

kalian ,
nanti kan aku di pintu rumah .
dan 
tahu kah kalian . aku sangat merindui kalian .
mahu rasa nya aku pulang kepada kalian sekarang juga .
rasa beban di dada , rasa beban di kepala dan rasa beban di jiwa .
tidak mampu ak tanggung . 
aku perlu kan kedamaian SYURGA di rumah .



Erins 

No comments: