kekasih

Tuesday, June 21, 2011

di sebalik senyuman indah

kau tersenyum indah 
tatkala aku mjelaskan segalanya 
kau tersenyum indah ketika aku meluahkan rasa 
tahu kah engkau 
kau buat hati ku terpana dengan kelakuan kau yang sangat mulia 

ketika bulan tersenyum melihat tingkah kita
aku dilamun rasa cinta yang indah 
hanya senyuman sinis kau berikan buat aku 
Tuhan telah berikan kau kesabaran yang tinggi
untuk kau mhadapi kenyataan yang perit ini 
meski ketika itu aku yang berdepan dengan kau 
aku kagum 

aku dan kau ketika itu
tiada siapa yang bisa memahami 
kenapa kita masih bersatu
dan saat itu
kau masih tersenyum indah 
aku pinta persahabatan 
kau melihat ke dalam mata aku 
maksud nya .
masih aku tidak mengerti 

ketika bulan menjadi saksi
susah untuk aku menyelami apa yang bermain di minda kau 
susah juga untuk aku selami jiwa kau 
dan memahami apa yang kau rasa kan 

ketika tamat bulan menyaksikan tingkah kita 
aku pinta untuk mgundur diri 
kau masih memberi senyum indah 
seribu pandangan 
yang mempunyai banyak makna

aku pergi meninggalkan 1001 kisah kita 
kau masih ada 
dan tetap ada 
senyum menemani tidur aku ketika itu
meski dalam nya luka di hati 





No comments: