kekasih

Monday, June 3, 2013

Tersimpan #2

tadi aku menaip. aku menaip tentang soalan yang di tuduhkan kepada aku dari seorang hamba Allah. tapi aku delete mengenang kan aku perlu menjaga hati orang di luar sana dan kerana rasa hormat. aku tidak membalas segala tuduhan itu. Ya kerana hormat dan kerana aku di tuduh. Maka aku diam kan sahaja.

Teruk juga tuduhan yang dibagi. setiap hari aku fikirkan segala tuduhan. kata mama aku. pergi lah bagitau kepada si dia. Mama , lebih baik hati ini disakiti. daripada aku membuat suatu hubungan itu bertekak dan bergaduh. bukan kan itu lebih baik. Mama kata kuat nya aku di tuduh? Ya di luar mata semua orang. aku kuat. tapi tutup pintu rapat-rapat aku menangis atas apa yang berlaku. aku percaya Tuhan ada untuk teman aku.

kerana tuduhan itu juga aku melangkah pergi. tiada siapa tahu. kecuali mama. terima kasih mama kerana mendengar setiap apa yang aku kongsi kan. Jika mama rasa kehilangan. Umpama kehilangan anak. Begitu juga aku kerana terpaksa melepaskan seseorang yang umpama separuh nyawa hidup aku. biarlah dia cuma ketahui aku pergi kerana satu alasan yang tidak munasabah itu. biarlah aku nampak teruk. biar lah aku nampak tidak adil. janji aku dapat selamatkan satu hubungan. aku pergi kerana aku sedar siapa aku. Terima kasih pada yang menuduh. Sampai bila aku taktau.

Kini, aku pulang kan dia kepada DUNIA dia.
Kini, aku pulangkan dia kepada sahabat dia.
Kini, aku pulangkan dia kepada masa lampau dia.
Kini, aku pulangkan dia jugak kepada keluarga dia.

Dua dunia kita berbeza,
Kau hidup dalam dunia yang MATANG
aku hidup dalam dunia yang MEMBOSANKAN
aku doa kan kau bahagia .

 



Erin
2 june 2013



No comments: