kekasih

Saturday, July 30, 2011

Tak mati kalau SINGLE :)



Assalamualaikum .
lagi dua hari nak puasa . tak tau kenapa . saya sangat excited .
tapi sangat sedih . sebab tak dapat nak buka sama - sama dengan famly .

harini da bulan ke berapa ntah saya single .
tapi ramai kawan - kawan saya tak percya .
yela . dulu saya dengan encik boyfriend bukan main sangat famous di gosip kan di kolej .
skrg tau tau je da break . hehehe .
jodoh takde rasa nya .
tak perlu lah saya beritahu kenapa kami break . 
but kitaorang still bersahabat baik . hari hari call antara satu sama lain .
bila ada masa . lepak sama sama .
"mencintai tak semestinya memiliki kan "

bila da single ni . rasa macam tenang je . even takde tempat konon konon nak bermanja .
but saya masih ada kawan kawan saya .
bila da single ni , saya banyak habis kan masa dengan kawan2 .
and tebus balik masa yang saya telah korbankan dengan mereka .
saya taktau kenapa . saya sekarang sangat tak memerlukan boyfriend .
rasa nak bebas dengan life yang ada .
"jangan tunggu bulan jatuh ke riba"

sesuatu telah berlaku dalam hidup saya baru baru ni .
 saya sangat terkilan dan sukar saya lupakan kenangan itu .
dan dari situ , hati saya mati untuk lelaki buat masa ini 
mungkin satu hari nanti , bila da terbuka pintu hati .
muncul lah Adam yang di cari .

Saya banyak dengar dari perempuan di luar sana .
yang mereka rasa nak mati and tak bole nak teruskan hidup bila tidak ada boyfriend .
act macam ni , kita sebenarnya boleh teruskan hidup .
cuma tepuk dada , tanya lah selera .
segala nya terletak pada diri kita .
jangan terlalu mengeluh dengan apa yang berlaku .
ambik ikhtibar dan perbaiki diri .
"setiap apa yang berlaku , pasti ada hikmah nya"

Bila kita hidup tanpa kekasih .
masih ada kawan kawan di sekeliling .
cuba fikir , kalau kekasih pergi .
kita boleh cari yang lebih baik .
even cepat atau lambat . jodoh itu mesti ada .
bukan kah Tuhan telah menjanji kan bahawa setiap hamba nya .
ada pasangan masing - masing .
jadi tidak mati bukan bila tiada kekasih .
cuma apa yang perlu , bersabar dan terus tabah .
suatu hari nanti , kamu akan dapat kebahagian itu 


Erins

No comments: