kekasih

Saturday, May 19, 2012

#Dia uji aku

Assalammualaikum 

kalau aku sedih . aku akan carik blog aku . bukan untuk mengadu nasib .
tapi dengan menaip aku rasa lega .
dalam masa sehari aku menerima berita buruk . dari pagi sampai ke petang . ia timpa tanpa aku bersedia tanpa aku sangka . subhanallah . air mata ini bertakung tanpa diduga . tunggu masa untuk jatuh . 
sedih sangat sedih . 

Tuhan 
aku lemah terima semua ini 
tapi aku tau kau menguji aku 
tapi mengapa sebegini ujian nya 
dan mengapa sesakit ini
ya mungkin ini karma
atas apa yang aku pernah aku lakukan
aku redha . sangat redha 


mohon diri ini tabah 
mohon juga diri ini mampu tersenyum 
dunia sungguh besar jalan hidup kau 
bantu aku agar tidak sesat 
aku tak kuat menghadapi seorang diri


terus tersenyum
terus belagak bahagia
tapi sesungguh nya 
aku menangis dalam tangisan 


karma 
ckup lah kau datang menduga aku 
aku rasa sudah balasan nya
mohon izin kan aku bahagia 


No comments: